The Time Of My Life.

Min vardag, mina tankar och mitt liv som mamma.

Slut på det goda.

Publicerad 2013-08-05 13:57:23 i Allmänt,

Min/våran sämsta vana är nog frukosten, blir oftast bara en macka eller något framför tvn! Det är inget man står sig på lite längre.. 
Men nu är det ändring på det, nu ska vi få in rutiner, bättre rutiner efter semestern! Idag har jag bestämt mig för att jag ska försöka bli av med mitt cola beroende som blivit så mycket värre nu under sommaren och värmen, men min kropp skriker efter vatten! Maten ska vi försöka äta tillsammans som en familj vid bordet i köket när L kommit hem från jobbet. Frukost ska det bli fil/mjölk med flingor, jucie, frukt. Ja, massa gott! Det är så viktigt med frukost och framför allt för Evelina!
 
Men det här cola beroendet jag har är ju det värsta av allt, jag jag tänker inte sluta på en gång utan framför allt MINSKA min förbrukning! Helst ska jag ju dricka 1 liter vatten om dagen så det blir mitt första mål och dricker jag mer vatten så blir det mer en självklarhet att minska ner på colan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela