The Time Of My Life.

Min vardag, mina tankar och mitt liv som mamma.

Skatteåret.

Publicerad 2013-03-21 10:28:34 i Allmänt,

Vilket jävla skitår vi har!! Arbetslös inge extra pengar, ja allt är dåligt, och så kommer världens skattesmäll på det också.. I början när jag var hemma och var mammaledig så ringde jag så att dom skulle fixa att jag skulle betala mer i skatt, 34% då jag anser att det är bättre att få tillbaka än att betala tillbaka.. Och så har jag dessutom fyllt i att dom skulle dra några hundra extra också. Så här hemma har jag gått i godanro och väntat på pengarna jag ska få tillbaka.. 
OOpps, vilket chock jag fick igår när jag kollade skattekontot.. Betala tillbaka ca 14000:-!!!! VAD FAN! 14000:- när jag ska ha betalat in extra??? När jag alltid fått tillbaka förut.. Så idag har jag ringt och det visar sig att den på försäkringskassan som jag pratat med fyllt i 24 istället för 34!!!! Vilken jävla människa!!! Att jag alltid ska åka på något sånt. Det är ju helt jävla sanslöst. Nu har då jag lärt mig en väldigt dyr läxa iallafall och även om försäkringskassan säger att dom har gjort fel så är det ju jag som måste betala dom där pengarna jag inte riktigt vet vart jag ska hitta. Så tack så jävla mycket försäkringskassan för den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela